Män som hatar kvinnor

Veckoslut. Finally!
Jag måste jobba 12-16 imorgon, men sen är jag ledig söndag, måndag och tisdag. Oslåbart. Då ska jag ha sovmorgon och vara äckligt lat! Eventuellt blir det en tripp till Helsingfors/Borgå/någon-annanstans också. Får se. Imorgon kväll händer nog nånting också, men jag har ännu inte funderat ut vad. Kanske laga mat med L? Ikväll händer i alla fall inte så mycket. Snubben for just på nattskift och jag är trött.

Det är höst ute.
Men så är det också den 17 augusti. Helt otroligt egentligen, vad snabbt tiden går. Jag har inte ens en hel vecka kvar på jobbet nu, om jag räknar bort semesterdagarna. Och den 3 september börjar nya praktiken. Det ska bli intressant att se hur det blir. Vet ju inte riktigt exakt vad jag ska göra ännu. Eller jo, jag vet ju vad jag ska göra men vet inte exakt hur svårt det kommer att vara. Till en början kommer det nog att vara krångligt, delvis eftersom jag inte är insatt i de juridiska begreppen varken på finska eller svenska, men då jag kommit in i det ska det säkert gå bra. Lite spännande är det , fast bara spännande på ett roligt sätt. Jag känner redan chefen lite och har ju redan umgåtts med henne och resten av personalen tre månader så det är inget att vara nervös över. Bara kul faktiskt att få vara kvar ett tag till...


Nu ska jag börja läsa
Män som hatar kvinnor, som lär ska vara så bra. Hoppas mamma och alla andra har rätt!

image72

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback