Nattblogg

Det är konstens natt i Åbo inatt och jag har varit ute med min arbetskompis K (kurssekreterare på kursen som nu pågår) och hennes kompis M och kollat runt. Inte mycket för världen egentligen, men ett plus för den svenskspråkiga delen av Konstens natt! Jag hittade ett jättefint trähalsband i ett stånd vid ån. Det är gjort av mexikanska kastanjenötter och sa jag att det är jättefint? Sen drack vi lite vin på en åbåt.

Men nu är jag hemma och nu väntar jag på snubb som kommer från jobbet vilken minut som helst. Jobb imorgon då han får ligga här och sussa. Men jag ska banne mig sluta tidigare imorgon för den här veckan har varit mycket intensiv. Huh. Jag har inte ens haft lunchpauser. På riktigt, jag som brukar vara utsvulten klockan halv elva på förmiddagen. Idag kom jag hem kvart i fem och insåg att jag inte ätit nånting! Eller jo visst, har förstås plockat i mig ett kex här och ett kex där, men ingen riktig mat.

Det har varit fullt upp med att serva kursdeltagarna med det ena med det fjärde. Och sen idag den stora utmaningen: Servera president Halonen med make Arajärvi samt Åbo Akademis rektor och viktiga personer vid institutet kaffe, paj och tårta. Allt har de senaste dagarna (läs: veckorna) handlat om
statsbesöket. Jag och K fick uppdraget att agera servitriser och det gick nog bra också, men särskilt roligt var det inte. Men jag har träffat fru president och hon verkar (som alla säger ) mycket folklig. En helt vanlig person, vilket hon ju också är. Sen skämtade hon och höll igång diskussionen vid bordet. Då de gick ut skämtade hon också med oss.

Nog om det. Nu kom Snubben.


Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback