Sista halvtimmen

Den senaste veckan i korthet:

Torsdag: Farewell party för kursdeltagarna här i Domvillan. En rolig fest med mycket mat, vin och bål. Kvällen avslutades med internationella karaokeinslag på Baila Baila...

Fredag: Sovmorgon. Avslutningsdag för kursen, lite rusch med det ena och det andra. Många farvälkramar. Efter att det sista bordet flyttats på rätt plats, den sista termoskannan tvättats ur och den sista kursdeltagaren lämnat byggnaden for jag hem och packade. Några dagar tidigare hade jag nämligen bestämt mig för att spendera helgen i Stockholm. Impulsiv, vadå?

Lördag: Tidig väckning. Hämtades i hamnen av mamma och Heidi. Frukost, lek och så åkte vi till systeryster i Enköping. Mera lek. Och så lite strandliv, fast vi konstaterade att strandlivet nog var slut för sommaren. Det var kallt och dessutom var halva stranden invaderad av massor med gäss. Men det gick bra att grilla. Och åka båt. Sen tillbaka til Stockholm via Kista Galleria.

Söndag: Sovmorgon. Tunnelbana till city och buss till Djurgården där mamma och jag tänkte ta en skön söndagspromenad. Det vi gjorde vi också, fast alltför ofta tvingades vi kryssa mellan de 20 000 Tjejmilen-deltagare som också befann sig på Djurgården denna dag... Sen promenerade vi vidare in till stan och efter att ha gått närmare 20 km var det skönt att sätta sig ner och äta lunch på Djingis Khan.

Måndag: Jag var på en tripp till Farsta centrum och gjorde några små fynd. Sen lagade vi mat, promenerade och på kvällen for vi till Åbo. Ja, med båt då alltså.

Tisdag: Körde av båten, for hem och åt frukost, vinkade av mamma som for hemåt. Och så till jobbet.

Nu: Åtta minuter kvar av bibbapraktiken.


Väldig osammanhängande, jag vet.
Nu ska jag vinka hejdå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback