Femtonde december

Var är snön? Vintervädret? Nio dagar till julafton och i Åbo är det plusgrader och inte det minsta jullikt. Jag vill ha snö till jul!

Det är konstigt att vara hemma. Vaknade inatt och funderade var jag var! Det är också konstigt att vara ensam, då det i två veckors tid jämnt har varit folk runtomkring. Men det är ganska skönt, faktiskt. Jag tvättar och packar upp lite, fast det är inte värt att packa upp allt då det på onsdag är dags att åka hemhem på jullov. Jag bara väntar!

Men för tillfället väntar jag mest på besked från Finnair om vårt försvunna bagage. Vi hade tur som bara blev av med en ryggsäck, A och M hade inget bagage alls då de kom till Vasa. Men de fick sina kappsäckar redan igår kväll, så jag undrar var vår ryggsäck är? Den innehåller inget viktigt egentligen, förutom mammas julklapp är det bara lite kläder i den. Men i alla fall, jag vill ha den nu!



Grattis Nina på födelsedagen!

image100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback