Lata dagar

Jullov betyder laaata dagar. Skönt! Julafton tillbringades hemma i väntan på tomten, med mycket mat och Kalle Anka. Tomten var snäll i år igen och kom med en hel del julklappar till hela familjen. Snällast hade nog Heidi och Elias varit, för deras högar växte hööga innan det var dags att dansa med tomten och hälsa honom välkommen igen nästa år. Juldagen var det igen julmiddag och på kvällen for jag efter många om och men och funderingar till Logen, trots att jag inte alls hade tänkt det. Mycket folk som vanligt, och jag gissar att en del inte alls slapp in. Men roligt var det. Julannandagen spenderades hemma, trött och seg och med ont i halsen och huvudvärk. Idag är det första vardagen på länge, och det var dags att besöka mellandagsrean i Vasa. Vi kom dit tidigt och hann göra en del fynd innan värsta folkmassan invaderade butikerna. Jag fyndade en jacka, som jag egentligen inte behöver men som ändå är bra att ha. Sådär som det brukar vara då man är på rea. Alltid hittar man nåt man inte behöver. Glöggmuggarna, Iittalas HotCool-muggar som man kan använda till olika varma eller kalla drycker, och som jag skulle vilja ha hittade jag inte. Skräp.

image109
www.designonline.se


Vart kvällen har tagit vägen vet jag inte. Tiden går så fort då det är ledigt. Orättvist tycker jag! Nu ska jag återgå till julens huvudsysselsättning, leka med syskonbarnen och äta Toffifee.

Ha det skönt!

image108
Tomten vet att jag gillar Toffifee.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback