Seg dag (igen)

Idag har jag gjort typ ingenting. Håhh, man blir bortskämd! Inledde dagen med att sova länge. Va?, tänkte jag då jag vaknade. Annars brukar nog treåringen i huset se till att ingen sover extra länge. Men imorse habärr jag varken vaknat till Blinka lilla stjärna där, Pepparkaksgubbarna (vad heter den sången egentligen) eller Santa Lucia. Det är Heidis julrepertoar, och hon sjunger den ofta :) Sen såg jag på barnprogram och duschade. Tänkte tanken i duschen, att oj om vår 25 år gamla diskmaskin skulle ge upp nu då det är så mycket folk hemma. Och gissa vad mamma säger då jag kommer ur duschen? Jo, diskmaskinen tar inte in vatten och att hon befarar att den gett upp för alltid. Nästan otäckt, ju! Så då fick vi börja diska för hand. Sen mat och sen såg vi Shrek 3. Tyvärr var den inte lika bra som ettan och tvåan, men Shrek var lika söt som alltid. Jag ångrar nästan att jag inte köpte den stora Shrek-kramisen på Macys i NY... Jo, sen satt jag vid datorn och hängde. Och var ute ett tag. Och sen var det dags att åka till systern i Vasa på besök. Kom just hem, mätta och belåtna och nu sitter jag här igen. Huhhu. Imorgon ska jag försöka göra nåt konstruktivt, typ börja städa klädskåpet i mitt rum. Jag tror det blir att skicka det mesta till Hoppets stjärna, för kläderna där är ju sådana jag inte längre använder. Sen ska de gamla klädskåpen äntligen ut. Inte en dag för tidigt. Jo, så att sånt. Om jag nu inte håxar mig och åker till Vasa imorgon igen med mor och far. Fast gå i affärer en dag till? Kanske jag inte orkar det. Saa sii.

Och, imorgon kommer ju Aliel äntligen hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback