Klorig.

Jag luktar klor. Efter en kilometers simning idag känner jag mig duktig. Satt länge och väl i bastun efteråt och njöt. Oj, om man skulle få ha en egen bastu. Vilken lyx!

Kvällen kommer att spenderas med underhållning i form av tv:n. Eller förresten, jag har redan inlett tv-tittandet. Har just sett på en amerikansk dokumentär om finska Vinterkriget. Intressant! Visste ni t.ex. att Mannerheim inte kunde finska? Det var nytt för mig i alla fall. Och sen att det var så kallt (-40-50 grader) under vintern 1939-1940 att de döda soldaterna ibland stelnade till och med i de positioner de stod i i dödsögonblicket. Skrämmande. Tänk att dö stående!
 
Det var dagens historialektion. Ikväll är det schlager som gäller. I den finska finalen vet jag faktiskt inte ens vem som tävlar, men vi kan väl hoppas att det inte är någon Jari Sillanpää eller någon Lordi heller för den delen. Även om man kan gissa att många låtar i år kommer att vara heavy-inspirerade. Visst, det var tufft att Lordi vann ifjol, men det kommer inte att fungera i år igen - åtminstone inte för Finland. Ingen Lordi-look-alike till direktfinal i
ESC, alltså!

Sen är det ju svensk uttagning också. Fullspäckad hemmakväll, med andra ord.

Men nu är jag hungrig i magen så nu blir det någon form av mat. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback