Om att skriva som en robot.

Dagen inleddes med föreläsning i fördjupad sociologisk metodik. En sådan föreläsning där föreläsaren tycktes tro att de lyssnande inte alls var studenter, utan robotar, som kunde skriva ner allt han hade på powerpointen i samma takt som han uttalade orden. Det blev sju sidor producerad text på en och en halv timme. Jag fick ont i tummen och kramp i handen men försökte tappert. Robotmetodik är inget för mig.

Sen blev det lång lunch med P, A och fisksoppan i tallriken som var delikat. Och mättande - jag fick lämna hälften oäten.

Nu ska jag läsa internetsociologi några timmar framåt. Jag ska se vad Manuel Castells har för teorier om samhället och internettet. Borde hinna dammsuga i nåt skede idag också, det ryktas att vi ska ha förfest här imorgon. Och så ska jag på möte klockan 18.

Det var idag det.
Hostan dras jag ännu med. Borde man köpa hostmedicin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback