Lägesrapport 26 juni

Längesen sist! Har inte haft tid att sitta vid datorn på sista tiden: först var jag i Stockholm, sen fick jag besök och efter det for jag uppåt till lilla staden och firade midsommar. Nu är jag tillbaka i stora staden och jobbar. Fast bara tre dagar till, för sen ska jag vara ledig i några veckor. Hur skönt blir inte det? Kan inte ens minnas när jag sist varit ledig tre sommarveckor! Härligt, härligt. Och naturligtvis ska jag spendera det mesta av tiden hemma i gröngräset borta från alla kikande grannar, avgaser och grillfria balkonger. Förhoppningsvis blir det en hel del strandliv! Varvat med nyttighet förstås, för helt arbetslös kan man ju inte vara. Eehh. Men några tomatplockardagar i veckan blir nog bra. Fast jag vet inte hur jag ska få vädergudarna att hänga med i svängarna, för jag vill ju ha svala dagar i växthuset och varmt då jag ska lapa sol!

Fast just nu borde jag faktiskt läsa på tent. Hur dum är man då man tror att man orkar tenta en lördag i juni? Jag borde, borde läsa så att jag får undan det, för i höst tycks det inte bli några studier för min del. Eller åtminstone inte på heltid. Och det är skönt, så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback