Lunchklubb och skor

Vet ni, jag gillar mitt jobb och människorna där. Idag var det dags för lunchklubben. En gång i månaden träffas den och går ut och äter lunch på ett nytt, gärna tidigare oprövat, ställe. Idag blev det Blanko, och jag åt en supermumsig kyckling. Sen så är damerna i klubben hemskt förtjusta i vin, så för att fira att semestern väntar bak knuten drack vi varsitt glas vin till. Lyxigt, minsann! Och vilken tur jag har som tycks få bli kvar där i höst också! Jag ska alltså fortsätta praktisera under hösten. På en ny plats med nya arbetsuppgifter och en ny "boss", men under samma tak som tidigare. Känns bra att ha blivit tillfrågad och jag ser verkligen framemot en lite annorlunda höst!

I Stockholm köpte jag hela tre (3) par skor. Föresatsen var att jag skulle spara ett av dem, mina snygga sneakers, till hösten. Visst, visst. Idag passade de utmärkt till min outfit och till vädret, så jag var bara tvungen att ta dem :) Jag tror att min fascination (läs: ha-begär) för väskor har stillat sig lite nu, men istället är det skor som gäller. Fast nu har jag nog shoppingförbud tills augusti...



Regnar det inte alltför mycket ikväll ska jag på promenad med kompis. Regnar det alltför mycket riktar vi helhjärtat in oss på att sätta i oss deras tårtrester istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback