Hullut päivät.

Aktion balkongstädning är inledd.
Hela jag är dammig.


Sitzen var bra, annorlunda men kul.
Dagens mission var stipendieansökan. Fick faktiskt alla intyg och ansökan skriven, samt brevet i postlådan långt innan den skulle tömmas. Bra jag.

Har faktiskt inte gjort så mycket annat idag. Gick lite på stan med N efter att vi genomfört mitt mission, det är ju Galna dagar nu, Stockmanns priscirkus som gör hela stan knäpp. Vi gick en vända på kanske sammanlagt fem minuter, sen fick vi nog. Galna dagar är verkligen galna dagar. Jag fattar inte att folk orkar shoppa i ett proppfullt varuhus med visserligen galna priser, men också galna röster som ropar ut erbjudanden i högtalarna så man blir alldeles yr. Priset tog killen i högtalaren som meddelade att "varuhuset stänger idag klockan 21.00, lokal tid då förstås". Ja, det får man ju hoppas att det är lokal tid de menar. Kunde bli besvärligt annars...

Ja, det var den dagen. Inga större berg flyttade. Nu ska jag inventera kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback