Jobb?

Pust. Dags att ta kväll. Dagens kvot av text är fylld och jag är supernöjd med mig själv. Jag brukar alltid vara optimist när det gäller studieplanering, men nu går det banne mig nästan bättre än planerat!

Lika många sidor till imorgon så börjar det värsta snart vara över.
Om man längtar till den dag uppsatsen är inlämnad. Om man längtar.

Jag ska på jobbintervju på fredag. Hade nästan glömt det mitt i all studieiver. Får väl lov att förbereda mig lite imorgon, damma av informationsförvaltningskunskaperna lite. Indexering, katalogisering och sånt. Och träna på att uppge negativa respektive positiva sidor hos mig själv. Annars sitter jag nog i klistret, för det är världens värsta fråga. Jag får alltid tunghäfta och kommer bara på en massa strunt, typ bra på att hänga tvätt eller dålig på att koka kaffe. Eller envis. Jag kommer alltid på envis, men hur bra är det att uppge för en eventuell arbetsgivare att man är envis? Knappast höjer det ens chanser i alla fall!

Ska förresten på telefonintervju imorgon också. Eller och på, jag ska bli intervjuad via telefon åtminstone. Det var snabba ryck det, sökte platsen i Stockholm i morse och på eftermiddagen fick jag svar. Får väl se vad det blir, ska i alla fall ringa. Om inte annat får jag ju prata lite rikssvenska. Haha.

Okej, nu vet jag att jag skrivit för mycket uppsats de senaste dagarna, då jag omedvetet tänkte klicka på spara-knappen uppe i vänsta hörnet, som förstås inte finns här. För mycket tangentsmattrande i Word för mig...

Kommentarer
Postat av: Irene

Säg att du e målmedveten istället för envis, det låter bättre ;)

2007-03-15 @ 05:57:26
Postat av: Cia

Aaah, fiffigt :)

2007-03-15 @ 09:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback