Bussresa.

Idag har jag varit social med okända människor. Det är ganska ovanligt faktiskt, om man inte räknar med det obligatoriska hej:et till kassatanten i butiken. S skjutsade mig till bussen idag och då jag stod på busshållplatsen började en finsk familj prata med mig. I Närpes! Det var mamma, pappa, dotter och dotter skulle också med bussen. Det var lite oklart när den exakt skulle komma, så det diskuterade vi. Sen så frågade pappa vart jag skulle, om jag studerade och bla bla bla. Dottern skulle till Tammerfors. Och jag frågade förundrat om de var från Närpes, men nä, de var från Kaskö. Och lite mer bla, bla, bla, kommer inte bussen snart, bla, bla, bla. Det var mest pappa som pratade och till sist avslöjade han att de kom direkt från Kaskö marknaden och att de druckit några öl och att mamma varit lite orolig för att vara i körsskick... Så där kom det. Bakgruden till hans sociala beteende. Så typiskt finskt!

Sen var jag lite social med en Nykaabikvinna på bussen också. Det visade sig att varken hon eller jag förstått om det var meningen att vi skulle byta buss eller inte... Intresseklubben antecknar!

image29


Jag hade tänkt åka ut och cykla men det var förfärligt skönt att bara sitta och slappa nu.
Hmm, kanske länk imorgon bitti istället. Fast en måndag, det är dömt att misslyckas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback