Semifinal.

image24

Dags för avslöjandet. Vilka bidrag går vidare till final ikväll i Helsingfors?

Jag har svaren!

1. Island. Suverän låt, som bara blir bättre och bättre! Min absoluta favorit. Heja Eirikur!
2. Vitryssland. Solklart.
3. Estland. Bra låt och en okej röst. Bimbovarning?
4. Österrike. Lyfter mer och mer ju fler gånger man hör den.
5. Moldavien. Lite intetsägande, men bra.
6. Serbien. Härlig ballad.
7. Malta. En liten joker, men jag tror på den.
8. Ungern. Tyckte jag inte om först, men plötsligt blev den bra.
9. Andorra. Påminner lite som JC-reklam, men tror absolut den går vidare.
10. Schweiz ville jag egentligen inte ha med, men DJ Bobo kommer nog (tyvärr) att gå vidare. 90-talspop i ett nötskal, och låttexten? Vampyrer? Kommer att bli en sommarplåga, om inte annat.

Danmark och Cypern hamnar precis utanför listan, men kunde likaväl vara tio-i-topp.

Fast jag tillägger att jag inte sett alla bidragen, bara hört.

Det var det. Nu slipper ni hålla er vakna inatt :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller i stort sett med dig, men jag är övertygad om att Turkiet också går vidare. Jag tror också lite grann på Belgiens bidrag. Ikväll får vi svaret. :)

2007-05-10 @ 19:41:09
Postat av: Cia

Alldeles, alldeles snart :)
Turkiet och Belgien går inte hem hos mig, men vi får se vad resten av Europa tycker.. typ nu!

2007-05-10 @ 23:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback