Drömjobbet

Jobb är ordet på tapeten idag. Jag hittade ett jobb som absolut skulle kunna vara mitt drömjobb på en platsannons häromdagen. Idag råkade jag nämna det på kaffepausen och alla blev eld och lågor. "Men sök det då!" Nja, sa jag. Jag är inte färdig än. "Klart att du ska söka!" fick jag som svar. Jaha. Klart att jag ska söka. De var så ivriga och så övertalande att jag två timmar senare hade tagit mod till mig och ringt kontaktpersonen för tjänsten. Det är ett jättebra jobb. Skulle passa min utbildning perfekt. Skulle vara hemskt intressant. Men. Det finns ett stort men. Jag har åtminstone ett halvt års studier kvar. En del skulle gå att ta på distans, men inte allt.

Vad ska jag göra? Ansökningstiden går ut på måndag. Ska jag söka borde jag skriva ansökningsbrev nu. Idag hade jag bestämt mig för att söka. Jag skulle knappast få tjänsten, men då skulle jag ändå ha provat. Men nu vet jag inte alls. Skulle jag kunna ta platsen om jag mot all förmodan, med endast en nästan-examen och pikkumini erfarenhet i bagaget, skulle få den? När skulle jag då skriva gradun och göra färdigt de sista kurserna?

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Men lillasyster..klart du ska sök! E finns na som häitär tjänstledit :-)

2007-11-21 @ 18:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback