Svenska dagen

Jag skulle med P på Svenska dagen-fest. Klockan 18 i Konserthuset. För tio minuter sen inhiberade vi efter lång överläggning och bestämde att gå till stan istället. Så mycket för vårt försök att bli kulturella...
Skulle ha varit kul att gå dit om man varit på humör för att lyssna på Betina Sågbom och vem-alla-det var, men tyvärr, inte idag. Jag är rädd att det skulle bli lite långdraget. Och vem vill cykla till Konserthuset och sen sitta där dränkt som en katt? Vädret är inte särskilt roligt i Åbo just nu. Regn, blåst och mörker.

Så nu ska vi se vad stan har att erbjuda istället. Dit hinner jag ta buss, så jag tror att jag för första gången i höst ska åka kommunalt i Åbo. Och på köpet halvt bli ruinerad...
Jag hoppas i alla fall att jag hittar vinterstövlar. Som håller tätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback