Hjärna och psykologi

Har för säkert tusende gången i mitt liv konstaterat att min hjärna lägger lapp på luckan klockan 21. Den slutar fungera, helt enkelt. Min hjärna arbetar effektivast på förmiddagen och absolut sämst på kvällen. Så är det.

image81


Igår var jag på personalskolning. Det var en psykolog som föreläste under rubriken Självkännedom som inre kraft i arbetslivet. Mycket intressant och mycket lärorikt och framför allt mycket praktiskt. Vi fick göra övningar där vi bland annat lärde oss snabba avslappningsövningar och att tänka positivt. Det häftiga är att avslappningsövningen som tar endast 30 sekunder faktiskt hjälper!

Ikväll har jag pysslat med lite dittan som dattan.
Nu ska jag se Top Model Stockholm. Om jag orkar hålla ögonen uppe. Usch vad jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback