Pargas, viktiga samtal och våfflor

Ska jag bli kvar i Åbotrakten efter studierna, ska jag bo i Pargas. Det är en mysig liten stad. Har varit där på jobb de senaste dagarna. Eftersom B inte kunde få hundvakt, flyttade vi kontoret ut dit. Och det var kul med lite omväxling. Hon bor mitt i Pargaslaande, med hästar i stallet på gården och två söta hundar (en jätte och en mini) i huset. Min syn på syrrans schäfer Roki har ändrats. Han väger 40 kg och han är stor. Men den här vita Båtsman-look-aliken Piko vägde 70 kg! Alltså verkligen en bjässe, men hur töntigt gosig som helst. Taxen Putte var pytte i jämförelse, men desto kaxigare. Jo, det var alltså mina nya arbetskompisar :)

Jag har pirr i magen för imorgon måste jag ringa ett såntdärnt viktigt samtal. Jag tycker inte särskilt mycket om att ringa viktiga samtal till viktiga personer, men det brukar gå bra bara man väl fått dem på tråden. För att jäklas ska jag inte berätta vad det gäller. Kanske säger jag imorgon om det alls finns nåt att berätta. Det där blev visst väldans kryptiskt, det. Haha.

Imorgon kommer 'svenskaflickorna' på våfflor och vin till mig. Måste fixa hyla-mjölk, ägg och vin ikväll så att jag är redo. Har första volleyboll-matchen med mixedlaget imorgon också. Jag hoppas att förkylningen lagt sig tills det. Så imorgon är en fullbokad dag. Which means jag måste fixa tusen andra saker ikväll. Och klockan är redan sex. Suck.
image86

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback