Kommer inte på nån rubrik idag

Precis som nån annan också skrev, jag tror det var Ciz, så hade jag en massa att blogga om då bloggen.se var nerlagd för byte av plattform under några dagar. Men nu ekar det tomt mellan öronen. Typiskt. Vad har hänt på sistone då? Inte så mycket, skulle jag tro. Vi har bestämt att hyra lägenhet i Vasa först från juni, då vi ändå måste ha kvar Åbo-lägenheten till sista maj eftersom jag har föreläsningar sådär sporadiskt då och då i maj och ännu en tent 23.5. Så för att slippa vara på fattigdomsgränsen i juni efter att ja betalat två hyror i maj, så ska snubben hyra sovplats hos syrran sin i Vasa i maj. Jo så att nu har vi avbrutit lägenhetssökningen och tar upp den igen om en månad ungefär. Och då borde det vara enklare att gå på visningar och dylikt eftersom en av oss bor där då redan. Nu har det varit lite krångligt då vi är 400 km bort. Men syrran och Linus har varit snälla och sprungit och kollat!

image183

Idag har vi varit på Galna dagar. Jag brukar få spunk efter fem minuter eftersom alla är helt galna där och en röst mässar på i högtalarna om alla galna erbjudanden, men idag gick det riktigt bra. Jag hittade gårrbilliga jeans som tillåme var så bra att jag kunde tänka mig att ställa mig i monsterkö för att prova. Och jo, de satt som de skulle fast de var en nummer mindre än jag brukat köpa. Sånt är ju kul och snygga var dom så självklart fick de följa med hem i en gul Stockmann-påse tillsammans med en grön scarf som jag också behövde. Sen köpte karln min halva varuhuset också men det är en annan historia. Haha.

Nu ska jag se på Rent hus. Fast jag tycker att det är obehagligt och otroligt äckligt.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback