Telefonkö

Håller som bäst på att boka en liten semestertripp, men Viking Line vill inte tala svenska med mig denna morgon, utan kopplar mig bara vidare. Och finska vägrar jag verkligen tala!

Nåja, nu kom jag fram. Skulle definitivt vara enklare att boka på nätet, men jag har glömt pinnkoden till både Vikingclub i Finland och Sverige, och utan den får jag ingen rabatt. Borde ta kontakt med dem och fixa det, men jag kommer aldrig mig till...

Men i alla fall, nästa måndag åker jag till Stockholm. Resesällskap får jag också, då syster yster med familj också kommer med. Det blir en ganska lång semester, eftersom jag åker ner till Åbo med snubben på fredag och är där tills söndagen. Sen sover jag hos M ännu en natt och måndag morgon tar vi båten. Hemresa blir det på söndagen.

Från och med idag är jag alltså ledig, och det känns mycket märkligt att inte behöva gå till jobbet. Får börja jobba flitigt på gradun nu istället, vilket jag inte precis har mycket motivation till, men jag tror den dyker upp! Faktiskt, jag tror det. Men idag ska jag bara vara ledig. Jag hade tänkt cykla ut till Sundom och hälsa på syster yster och agera moster, men eftersom vädret ser lite ostadigt ut så får jag se hur jag gör.




Här är jag och lille sötisen Jonah,
syrrans guldklimp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback