Smarthet

Dagens insikt: Man var mycket smartare förr.

Som 24-åring är jag mindre allmänbildad än som 18-åring. En kandidatexamen och en nästan-magisterexamen i samhällsvetenskap slår inte en studentexamen. Inte gällande allmänbildning i alla fall. Nuförtiden är det ju ingen som tvingar en att lära sig listor med finskaord utantill och heller ingen som kräver ett 10-sidigt grupparbete om Amerikanska inbördeskriget. Geografi är ett ämne som jag definitivt blivit sämre på sen gymnasietiden. Historia likaså, och språken. Men att, det är väl bara så.

Jag hade en point, men shit, den försvann nånstans där...

Men ja, nu ska jag ta en paus och prata med min pojkvän i exil. Fortfarande i Azerbajdjan, och dagens fråga blir därför: Vad heter Azerbajdjans huvudstad? (Inget googlande nu då!) Den som vinner får ett 100 euros presentkort på H&M.

Yeah sure ;)

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vet, jag vet! BAKU (på azerbajdzjanska Bakı; på ryska Баку) är huvudstaden i Azerbajdzjan. Den ligger vid den kaspiska kusten på Apsjeronhalvöns sydsida. Nää, ja googlade inte ;) Hit me presentkortet! Ja sku behöva en sjal till nyårsdressen ;)

Postat av: Anonym

Jag vet, jag vet! BAKU (på azerbajdzjanska Bakı; på ryska Баку) är huvudstaden i Azerbajdzjan. Den ligger vid den kaspiska kusten på Apsjeronhalvöns sydsida. Nää, ja googlade inte ;) Hit me presentkortet! Ja sku behöva en sjal till nyårsdressen ;)

2008-12-09 @ 21:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback