Tre dagar kvar!

Och regnet smattrar mot fönsterrutan... Håhåjaja, det lär väl knappast bli en vit jul i år heller, men med lite tur får vi i alla fall minusgrader. Det är trist för alla med grön gräsmatta och regn över jul, men speciellt synd tycker jag om mina syskonbarn, som alltid är på jullov här. Och nu är det det tredje jullovet i rad utan snö. Tänk om de skulle få uppleva en riktig jul med kyla och massor med snö. Tänk om de fick bygga snötunnlar i dikena, ha snöbollskrig, göra snögubbar och snöänglar istället för att leka ute på en lerig gräsmatta.

Men kanske det kommer snö i mellandagarna?

Tre dagar kvar nu!

Ikväll ska jag träffa Milla och Maja! Det ska bli superkul då det är så längesen sist vi alla träffades. Efter det ska jag åka hem till Vasa och försöka jobba lite de här två sista dagarna före jul...

Kommentarer
Postat av: Ciz

Verkligen trist me en grön jul. Man kan ju jier så mytchy roligt tå e je snö ute! Å ja, feeeel dansband vann!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback