Choklad

Vet ni, jag har blivit expert. Expert på att hitta på skäl till att få äta choklad fast jag chokladstrejkar. Mitt nyårslöfte innehöll ord som gå ner några kilo, äta mindre och äta nyttigt. Onyttigheter endast på veckosluten. Och det går faktiskt ganska bra! Men då är det ju dedär dagarna. Dedär dagarna då man behöver ha en bit choklad. Eller två. Eller en hel platta. Alla hjärtans dag, till exempel, inföll på en torsdag. Då fick jag favoritchoklad i present och såklart kunde den inte sparas till lördagen. Alla vet ju att chokladen förfaller om den tvingas stå i skåpet några dagar... Och så var det ju min kära kisse, då. Den dagen blev det chokladglass. Andra dagar som står över alla lagar om chokladstrejk, är dagar då man läser på monstertent eller har mensvärk. Då är det helt legitimt att springa till Siwa och köpa sig en godbit.

Just nu funderar jag på vad som eventuellt kunde legitimera lite chokladfrossa idag. Tips mottages gärna! :)

image155



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback