God afton gott folk!

Söndag kväll och kvällsmat på gång. Jag skulle dö för en juustoateria på Hesburger just nu, men nej. Det får bli ett nyttigare alternativ istället. Semlor med nån slags tonfisk-ägg-gurka-philadelphiaost-röra. Kan bli mumsens!

Helgen har som vanligt gått snabbare än den borde. Fast den har varit bra! Igår promenerade vi långt, åt jättegod lax och bara slappade hela dagen. Jag såg de första avsnitten av serien Gossip girl och blev fast. Så nu är jag fast i ännu en teenage high school-serie. Typiskt. På kvällen kom ett gäng grabbar hit och ockuperade vår soffa framför Champions Leauge-matchen. Efter den såg vi svenska melodifestivalen. De kritiska orden flödade som sig bör då det gäller just melodifestival. Med all rätta, för de flesta låtarna var ju verkligen b-klass. De skulle t.o.m. platsa i Finlands uttagning, haha. Den Stora Skrällen att inte Carola och Andreas Johnson gick till direkt final var i alla fall bäst på hela kvällen. Det skulle man aldrig ha trott! Jag som trodde att det var vinnarlåten som skulle ta hem alltihopa. Nå, den som lever får se om de lyckas ta sig från andra chansen till final. Efter melodifestivalen gick vi ut på bar. Föresatsen var att testa en ny som ingen varit på tidigare, och vi lyckades. Mallaskukko rekommenderas! Även om de andra gästerna sneglade på gänget närpeser utblandat med tre korsholmare som satt och skränade i hörnet på puben. Det var kul.

Idag har inga stora berg blivit bestigna. Jag har varit på två promenader och njutit av solskenet. Sen satt jag en timme (!) med min finskaläxa och sände min finskafröken mörka tankar. Listan med läxor var nämligen meterslång och ännu har jag inte gjort allt. Suck. Sen hittade jag ännu ett sökbart sommarjobb, så imorgon ska jag ringa och höra mig för om det. Sommaren kommer närmare och närmare och vi vet inte ens var vi ska bo! Kan nämligen hända att vi byter stad nu på vårkanten. Men det vet vi inte ännu och det gör hela sommarjobbssökningen aningen svårare. Men det ordnar sig. Snart vet vi nog! :)

Nu ska mackorna göras. Sen blir det mer Gossip girl och efter det Singing bee och Wallander på tv.
Med hopp om en trevlig afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback