Idag

Huomenta gomåron! Som hyttstäderskorna på Viking line alltid säger sådär überhurtigt fast klockan är jättejättetidigt. Hur är läget idag? Jag tror att jag har sovit gott i natt. Klockan var ställd på sju men jag var vaken redan innan, så det gick bra att komma upp och gå iväg på finskatimme idag. Oj den där finskakursen skulle jag kunna säga mycket om men ja iis it. Tror i alla fall att det är bra att gå den, känns nog som att man lär sig ett och annat. Den är ju ämnesinriktad och eftersom jag råkar studera vid Ekonomisk-statsvetenskapliga fakulteten så lär vi oss mest om politik och juridik. Hittills i alla fall. Jag hoppas att det dyker upp nån text om sociologi längre fram också... Fast det är ju helt nyttigt att lära sig lagar och politiska termer på finska också.

Idag ska jag presentera min forskningsplan för gradun på magisterseminariet. Få se om opponenten och professorerna grillar mig eller inte. Men jag är faktiskt inte alls nervös, det går som det går. Efter seminariet ska jag skynda vidare på volleybollmatch.

Men nej, om jag skulle förbereda mig lite för seminariet.
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback