2007

Januari: Det nya året firades i Fagerö, precis som i år. God mat och ett glatt gäng. Några dagar senare for Ciz och jag till Stockholm för några dagars intensivshopping. Sen rullade månaden på...

Februari: Jag hade kandidatuppsatspanik. Studerade väl i maklig takt och gjorde inte mycket annat speciellt?

Mars: Födelsedag och födelsedagsfest. Årsfestvecka med många roligheter, bland annat ÖN:s revy och lounge. Och inte att förglömma - årsfesten! En hejdundrande fest, som vanligt. Nu ser vi framemot årsfestveckan 2008. Jag är med i årsfestkommittén och ska se till att det blir en årsfest i år också...

April: Kandidatuppsatsen blev äntligen så gott som klar och jag presenterade den på seminariet. Några dagar efter det åkte jag och snubb med pappa till Stockholm och firade påsk med mamma och gänget i Enköping. Om jag inte minns fel, var det i april jag fick besked om praktikplats och fick mina sommarplaner klara.

Maj: Jag intensivpluggade i början på månaden och den 14.5 började jag min praktik. Sen var det mest jobb som gällde.

Juni: Jobba, jobba, jobba. En helg åkte jag över till Stockholm. Midsommarfirande i Töjby skären och hemma i Övermark. Annars cyklade jag otaliga kilometer på min nya röda Tunturi.

Juli: Dags för mina efterlängtade tre semesterveckor, som ändå inte var riktigt semester eftersom jag plockade tomater tre dagar i veckan. Alla från Sverige var hemma. Jag hade planerat att sola och bada - men värmen uteblev. Tomatkarneval och annat skojigt. Och inte att förglömma - min och snubbens 5-års dag!

Augusti: Jobb igen. Sabina var på besök några dagar. Då jag slutade praktiken i slutet av månaden var jag en sväng till Stockholm och tillbringade några dagar i Närpes.

September: Jag började på min nya praktikplats. Trodde jag skulle bli galen på den omöjliga finskan jag skulle läsa och skriva...

Oktober: Vad hände då? Jobbet flöt på, finskan var inte alls lika omöjlig längre.

November: Jobb, jobb, jobb. Slutspurt på den enda kursen jag gick - interaktiva medier. 29.11 åkte vi äntligen till USA. Det hade vi väntat på sen juli då resan bokades.

December: En vecka i New York och en vecka i Pennsylvania. En härlig semester som innehöll det mesta. Tyvärr ingen stekande sol, men det ska vi satsa på under 2008! Hemma igen jobbade jag mina sista dagar i Domvillan och sa hej till alla jag trivts så bra med, speciellt mina två chefer :) Sen blev det jul och två och en halv veckas jullov hemma i Österbotten.


Kort version av året som gick. Måste nog konstatera att det inte hände så mycket under år 2007. Den största förändringen var att jag inte studerade nästan alls under hösten, utan mest bara jobbade. Vad kort ett år är egentligen. Man hinner inte alls så mycket som man tror att man ska hinna. Nu får vi bara vänta och se vad som händer under detta året!


Skulle illustrera med bilder från året, men hittar inga! Bara bilderna från resan! Är säker på att jag överfört alla bilder från gamla datorn till den här nya. Frågan är vart de har tagit vägen? Nåja, inget problem. Min gamla dator är fortfarande i lägenheten så jag får bara lov att kopiera över dem igen...

image113
Vi 2007.



Kommentarer
Postat av: Bäckli Kungen

oj va fina mössor =)

2008-01-04 @ 21:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback