Bloggar som levebröd

Jag är verkligen fascinerad av bloggar. Det finns så många roliga, knäppa, konstiga, tråkiga, intressanta, spännande bloggar därute i Cybervärlden att det är helt otroligt. Det som fascinerar mig mest just nu är att folk faktiskt kan tjäna pengar på att upprätthålla sin blogg. Och rätt mycket pengar dessutom. En av dem jag dagligen läser lär, enligt Aftonbladet, vara värderad till 5 miljoner kronor. Det är tufft! Har den senaste veckan spanat in den svenska Bloggtoppen. Där finns en hel del godingar. Och en massa populära bloggar som jag inte riktigt förstår pointen med. Och så de som jag förstår pointen med, men blir oerhört irriterad på. Samtidigt som jag ändå vill läsa. Intressant det där!

Min absoluta favoritblogg Englas showroom har den senaste veckan haft nästan 10 500 unika besökare. Det är rätt mycket! Jag undrar vad det betyder i annonsintäkter. Kan tänka mig att det är en rätt bra extrainkomst i alla fall! Sen har vi ju Blondinbella, som hör till min kategori fascinerande men aningen irriterande. Hon är 17 år och har för tillfället Sveriges 5:e populäraste blogg med nästan 10 000 unika besökare den senaste veckan. Hon har, om jag förstått det rätt, eget "bloggföretag" och egen bloggcoach. Och tjänar antagligen rätt bra på sin blogg. Men det är ett tidsskrävande arbete, om man ska ligga på topp. Vill man höra till Sveriges bloggtopp måste man ligga i. Det räcker inte att skriva ett inlägg om dagen, det ska vara många - och förstås ska de ha ett intressant innehåll också.

Hur mycket tjänar ni på er blogg? :)




Kommentarer
Postat av: Ciz

Du sku var så aavis så ja iis itt berätt hur mytchy ja tjänar :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback