Danmark

Mittiallt så var man på väg till Danmark i vår! 25-28 april hälsar jag på kompis F och hennes kæreste i Odense. Dessutom ska vi shoppa i Tyskland och sighseea i Köpenhamn. Jihuuuu!

Nu är jag studsande glad!

image139
Odense


_______________
Uppdatering 15.10

Nu har jag sammanlagt sökt fyra jobb för sommaren. Åh vad jag hoppas på de två jag sökt idag! Fick äntligen tag på arbetsgivaren, och hon lät riktigt positiv. Hoppashoppashoppas! I och för sig sa hon att det brukar vara många sökande, men man kan ju alltid hoppas!

Men jag har flera uppbackningsplaner, ifall det riktigt skulle skita sig.
Uppbackningsplan a) Skriva gradu och leva fattig som en kyrkråtta i Åbo i sommar. Fördel: Förhoppningsvis få gradun någorlunda färdig och kunna ta ut examen tidigare än tänkt. Nackdel: Vi skulle få renovera lägenheten i höst efter att jag klättrat på väggarna en hel sommar. Dessutom skulle nog Studenthälsans psykolog få påhälsning. Vår kära professor har ju varnat oss för att graduskrivande då och då ger upphov till depressioner. Och så var det ju pengarna då förstås...
Uppbackningsplan b) Ta anställning hos snubbens lillebrorsa och eventuellt kombinera det med graduskrivande. Jag skulle ständigt ha gröna fingrar, lukta tomatplanta och jobba i en bastu. Nä, den här planen degraderar jag till uppbackningsplan ö).
Uppbackningsplan c) Leva livets glada dagar som hemmafru. Det låter kul. Sommaren skulle bli som en säsong Desperate housewives.
Uppbackningsplan d) Gå i ide?

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Plan E : Det kommer ju 2 till ömk i sommar..

2008-01-31 @ 18:26:08
Postat av: Anna

Härligt härligt med dänmark!

Postat av: Cia

Systeryster: Jaaaa! Tå får ja lek me pärlhalsband å dockor häjla såmarin! Å tå ja får läjdon kan ja stjuss di ti Fagerö! :) Kva je fö lön? :)

Anna: Jepp, vår i Danmark kan va härligt!

2008-02-01 @ 19:00:24
Postat av: Systeryster

Lön???

2008-02-01 @ 19:23:26
Postat av: Cia

Ja, l-ö-n, plus extra ersättningar för bensinkostnader, kvälls- och helgtillägg, obekväma arbetstider, mat o dyl. Förstås. Men e moster-avdrag kan vi no ta, ska vi säij 0,05 procent?

Når kan ja buri?

2008-02-01 @ 21:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback