Flit och oflit

It´s all coming back to me. Hur det är att studera, att sakna motivation, att kolla mejlen hundra gånger om dagen och läsa Aftonbladet hundrafemtio gånger, att sakna ordentliga rutiner, att veta att man har en massa saker som ska göras men att inte förstå hur man ska få dem gjorda, att ha läjdon, att... ja en massa saker. Det är en studerandes vardag. Men liksom man vet att de stunderna kommer, vet man att det också finns bra stunder då motivationen plötsligt infinner sig och man är hur effektiv som helst. Så är det och kommer alltid att vara. Oftast får man upp ångan då en deadline närmar sig. Och det är väl där mitt problem ligger just nu - jag har inga deadlines inom räckhåll. Nå imorgon bitti tror jag att jag tar mitt pick och pack (datorn) med mig och går och sätter mig vid min läsplats i Åhuset. Kanske motivationen finns där? Om inte annat hittar man kanske nån att ta en kopp te med :)

Annars har jag nu i dagarna tagit itu med jobbsökningen tills sommaren. Eller tagit itu, och tagit itu. Jag har letat och konstaterat att jag inte har en aning om vad jag kan, vill och ska söka. De jobb jag vill ha kommer jag aldrig att få. Inte i denna staden i alla fall. Inte med min goda svenska och nöjaktiga finska... Men! Jag väntar besked från ett deltidsjobb jag hux flux sökte häromdagen. Få se vad det blir av det!

Bestämde mig idag för att åka hemhem i helgen med snubb. Och ikväll bokade vi biljetter till
Böle revyn. Den ska vi se på lördag med U och S. Andra planer till helgen existerar inte, så hör gärna av dig om du har förslag! :)

Och för att pigga upp lite i den gråa tisdagskvällen


- en bild på solstrålen Heidi i sin pepparkaksdräkt.
(Klicka för större bild)

Kommentarer
Postat av: Ciz

Oj vilken söt pepparkaka :) Hede me motivationen och studerande kan ja definitivt skriv under å!

Postat av: Systraystra

Ni får no gärna kom å häls åp oås i häljen! Tjingeling

2008-01-16 @ 10:41:43
Postat av: Cia

Ciz - Ja visst je on söt :) Å jo, e je oppförsbackar å nerförsbackar... Idag je nerförsback tack å lov :)

Systraystra - Ti Sååndåm då? Kan no hiend ja kommer ut in sväng! Bare ni får spyase ur huse! :)

2008-01-16 @ 14:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback