Go Sweden

Då var det klart. Svenskarna skickar Charlotte Perrelli till ESC 2008. Och det var väl ganska väntat. Jag gillade låten, men hade tyckt om en skräll. Det är tråkigt då det är förutsägbart och lite så kändes det nog, åtminstone om man följt Aftonbladet och Expressen senaste veckan där ungefär varannan artikel handlat om Perrelli. Sanna Nielsen sjöng otroligt vackert och jag hade nog hellre sett att hon vann. Och det gjorde hon ju nästan, då hon fick folkets röst.

Men så är det. Överlag tyckte jag om låtarna i finalen i år. Flera av dem kommer nog att få följa med mig i mp3-spelaren den närmaste tiden.

Nu ska jag lägga mig i Övermark-sängen och sova sött. Har hunnit med födelsedagskalas ikväll också då bästaste S firade 24-årsdagen. Resten av schacket skulle vidare på maskerad till Logen men jag valde tv:n istället. Hann nämligen med lite fest efter teatern igår, då jag hakade på gänget som varit på minicurling. Mitt i allt hamnade vi på Onnelas VIP-avdelning. Det var lite småtufft! Så borde alla nattklubbsbesök vara, med privattoa, servering till bordet och framför allt - inget köande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback