Mitt i snöstormen

Jahapp, enligt Vasabladet var det hela 1052 sökande till de 200 sommarjobb Vasa stad erbjuder i år. Jag som verkligen hade hoppats på nåt av de tre arbeten jag sökt där! Få se då...

Det är förresten värsta snöstormen ute!


Nu är det tentläsningsdags. Borde läsa som en dåre om jag ska hinna läsa allt. Uscha.
__________________________________________________________________________
Uppdatering: 11.03

Plötsligt fick jag en snilleblixt! Här sitter jag och tragglar igenom en torr bok om upphovsrätt på finska, med återkommande hänvisningar till lagen om upphovsrätt. Så, varför inte använda sig av Finlands lag, Finlex, på nätet? Där finns alla paragrafer, på svenska, i mycket kortare version än i boken! Varför göra det svårt när man kan göra det enkelt?

Fan vad jag är smart ibland.

image165

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback