Nu är det bara lägenhetsnycklarna som fattas!

För jag fick jobb igår! Jag får alltså spinna vidare på min bibliotekariekarriär i sommar, haha. Denna gång på Vasa Stadsbibliotek, och det verkade åtminstone intressant. Jag behöver inte bara sitta och ta emot returneringar och låna ut böcker, utan jag ska vikariera på en vetenskaplig avdelning och sköta informationssökning åt kunder. Det kan bli en utmaning, då de flesta kunder är finskspråkiga och sökningarna därmed oftast på finska. Men det ska nog gå det också! Om inte annat borde jag lära mig en hel del finska i sommar. Och förresten tyckte bibliotekschefen på intervjun att jag talade bra finska. Efter att jag sagt sisådär fem enkla meningar, haha.

Så att, nu återstår bara en lägenhet då. Har haft några på gång, men alla har varit lediga genast och vi behöver vår först från 1.5, så det är väl bara att vänta och se tills de börjar dyka upp på hemsidor och i tidningar.

Och annars så närmar sig påsken och jag åker till Stockholm imorgon med Ville Viking Laine-båten :)

image170
Fint påskpynt från Cult Design, som alltid har snygga grejer.
Kika in
här!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till jobbet! Säkert skönt att slut funder uvi he!
Hoppas ni hittar naon bra lägenhet snart, vi ska no vill ha en ny ti nesta höst vi å. Ni har ju tur som letar lägenhet ti maj, sku ju bord finns massor att väli melan tå!

Postat av: Paate

Grattis ti jobbe!

2008-03-18 @ 11:40:47
Postat av: Cia

Tack tack!

2008-03-18 @ 11:54:24
Postat av: Irene

Grattis ti jobbet!

2008-03-18 @ 12:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback