Tylenol is the shit

Hur kan klockan redan vara tolv? Jag har hållit på med en massa smågrejer hela morgonen men nu tycker jag verkligen att tiden flugit iväg. Det är dags att ta ett varv till akademikvarteren för sisådär tio små ärenden som jag borde få gjorda idag. Tror jag ska skriva minneslapp för att minnas allt! Sen kommer pappa hit nångång idag och jag ska tvinga med honom ett varv till stan. Sen så måste jag packa klart och förhoppningsvis ska jag också få lägenheten dammsugen innan vi åker. Min stackars sambo är däckad i en elak tandvärk, som han ironiskt nog fick efter tandläkarbesöket igår, så han rör sig så lite som möjligt. Som tur fick han en ny akuttid idag. Hoppas de kan fixa till plomben, nerven eller vad det nu är då, så han slipper värken. Åtminstone hoppas jag de kan ge ordentlig värkmedicin. Vi börjar nämligen få slut på vår ultimata amerikanska värkmedicin, Tylenol. Det var typ bästa köpet i USA, för den hjälper direkt! Tabletterna är stora och klarröda, så de ser lite suspekta ut, men det är faktiskt den bästa värkmedicin jag har haft. Baserad på paracetamol är den. Inte samma verksamma ämne som i Ibusal och Burana, om jag förstått saken rätt. Det var dagens utläggning om medicin. Nu ska jag gå mot akademin. Hejs svejs, och glad påsk!

image171

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback