För...

En kul utmaning!

För 5 år sedan...
tog jag studenten. Jag jobbade på Lidingö våren och sommaren. Jag var 19 år och ung och dum som de flesta. På hösten flyttade jag till min pyttelilla etta i Studentbyn i Åbo och började studera svenska vid akademin. Trvides, men ändå inte. Prövade lite sociologistudier och trivdes mycket bättre med det och ja, sen bytte jag fakultet och nu får jag ju snart kalla mig både pol.kand. och pol.mag. Sköönt! Ser man tillbaka fem år så är det nog väldigt skönt att snart vara färdig. Fast fem studieår ger å andra sidan väldigt mycket, man mognar och man lär sig nytt hela tiden på alla plan.

För 3 år sedan...  var jag så skoltrött att jag svor på att aldrig bli magister. På riktigt, jag bestämde mig för att bli kandidat och sen börja jobba. Det blev sommar och jag jobbade första året på S-market och det blev höst och jag flyttade hem till Åbo igen och det blev roligt att studera igen.

 För 1 år sedan... började jag jobba i Domvillan och blev kvar där i sex månader istället för tre. Bodde första sommaren i Åbo och upplevde vilken härlig sommarstad Åbo är. Märkte dock att studiestaden upplöstes på sommaren - akademikvarteren var tysta och öde och få bekantingar var kvar.

För 3 månader sedan... visste jag ingenting om någonting. Inte var vi skulle bo i fortsättningen och inte vad jag skulle pyssla med på sommaren. I stort sett ingenting alls.

Igår... var jag på världens onödigaste gästföreläsning och gjorde sen grupparbete med trevliga prickar. På kvällen var jag ute och gick längs ån med L och avnjöt glass i solskenet.

Imorgon... tänkte jag plugga lite och njuta av sommarvädret.

Om ett år... har jag förhoppningsvis ett jobb jag trivs med.


Jag utmanar alla som läser :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback