God tisdag!

Jag sitter här, dricker min tekopp och försöker komma överens med mina glasögon, som äntligen dök upp igår. Jag trivs i dem, men fortfarande känns livet bakom glas lite yrt. Fast jag märker ju att jag ser bättre. Speciellt märks det då jag, som nu och som en stor del av min vakna tid, sitter vid datorn. Jag ser lixom vad som står i skärmen utan att behöva luta mig fram! Tar jag av glasögon är texten grå och svag, och tar jag på dem är texten plötsligt skriven med fet stil! Lite wow-känsla är det allt!

Okej, jag ska sluta lovorda mina brillor, och istället snacka tv. Vi fick en del presentpengar här i höst och vi har haft beslutsångest, eller snarare har vi varit oense, över vad vi ska satsa dem i. Igår tycktes dock problemet lösa sig själv då vår tv plötsligt började leka rövare. Först dök svaga, röda streck upp över hela rutan och efter en stund blev färgerna helt knasiga. Det var blåa och gula sken i rutan om vartannat, plus att bilden åkte kana. Mitt i allt bara! Tv:n är fem år gammal, men har redan i flera år pipat underligt då den startats. Efter en stund, då tv:n blivit varm, försvinner pipandet. Men ja, nu verkar det alltså som att det är dags att pensionera åbäket och köpa en plattare och smidigare sak. Inte mig emot egentligen, men jag tycker ändå det känns onödigt - en apparat ska väl för fasen hålla i mer än fem år! Fast ja, nu tycks den ju ha sagt upp kontraktet, så en ny tv får det nog bli.

Men särskilt förvånad är jag ändå inte. A & M ska ju faktiskt investera sina presentpengar i ny tv, och vi brukar ju som bekant göra ungefär som dem :)

Kommentarer
Postat av: Krestel

Hoppsan! Ja tå var it e nain femtilapp ur han tv:n i alla fall...

2008-11-04 @ 11:26:03
Postat av: Cia

Nää siir it sålis ut! Lustigt att vi diskutera he så säjnt som i förrgår!

2008-11-04 @ 15:58:57
Postat av: Anna

:) Ja du sånt som händer,men it helt dåligt me e fint platt-tv heldär!

2008-11-04 @ 18:02:16
Postat av: Lena

Du måst ju vis naen bild på nya brillor "brillnördin" ;) elå va e 4-eye som Macke å Danni bruka säj..å nu har vi all förutom Macke. Men han ska ju bare ha e tådde me ätt glas ;)



Å nice me ny TV :)

2008-11-04 @ 19:15:13
Postat av: Cia

Anna - Jo ja siir redan framfö me hur snärtit e var me e platt å fint tv på tv-bänken! :)



Lena - Tjaa, kanske... Elå så kommer ni å häls på så får du sii di lajv! :) Å jo, Macke je totally out! ;)

2008-11-04 @ 20:13:38
Postat av: Ciz

Ja vi kommer no att bugga loss rakt framfö scen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback