Play eller stop


Just nu kliar det i mina fingrar (öh?) efter att få trycka på playknappen till det senaste Gossip girl-avsnitt (jaa, jag är fortfarande kär i den serien) och jag vet inte riktigt varför jag inte börjar titta. Kanske för att sambon ockuperat soffan och ser på Rapport. Eller för att jag tycker att Duffy sjunger för vackert för att trycka på stop-knappen och stänga av Mediaplayern. Eller för att jag sitter och formulerar en jobbansökan i huvudet. Eller för ingenting alls.

Huj vad meningslöst detta blev...

Men i alla fall. Hemma i Vasa (jag tror att jag äntligen, efter fyra månader, slutat säga Åbo istället för Vasa) efter en natt i ett stormigt Övermark. Jag fick överge min säng på vinden för att krypa ner i soffan i vardagsrummet klockan sex imorse, efter att ha legat vaken och lyssnat på vindens tjut och möss på mellantaket ovanför mig, alldeles för länge. I vardagsrummet hördes varken möss eller vind eller ens mammas snarkningar, haha. Och så var det definitivt varmare. Gårkvällen spenderades i samma soffa framför Dansbandskampen på tv. Det ni! :) Och idag har det vräkts pizza och glass på restaurangen som börjar på R och slutar på X. En ganska skön helg, med andra ord. Och imorgon lär det ju vara måndag igen och dags för nya drabbningar med gradun. Hurray.

Nåja, nu ska jag väl ta och trycka på play då...
God söndag!

Kommentarer
Postat av: Patricia

Vinst med 5-6 :) så vi har gått direkt vidare till övre slutspel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback