Jag vill på Stafettkarneval!

Jag har träningsvärk. Men jag tror att en länk före jobb och frukost är en bra idé, det var skönt. Efteråt alltså, för jag hatar ju egentligen att jogga. Det har jag alltid gjort, kanske därför jag varit sprinter också. Men nu tänkte jag sluta hata att jogga. Ger man sig bara fan på att springa, springa, springa så går ju den där otrevliga jag-håller-på-att-dö-av-flås-känslan över och det blir skönt att springa. Så säger dom i alla fall :)

Och på tal om länk, så är det ju Stafettkarneval i helgen. Oj oj, vad skoj det vore att få gå i lågstadiet, högstadiet eller gymnasiet igen och få åka dit och ge järnet på banan! Eller på gräset, för masstafetten är nog en otroligt rolig stafett. Det kan gå hur som helst, även de bästa kan tappa pinnen. I högstadiet tog vi några medaljer där och den glädjen var nog otrolig, då man var 18 flickor som delade på den. Fast ett guld slår ju nog allt. Vinsten på 4*100m i högstadiet var nog en sån mäktig känsla att man minns den ännu.

Och besvikelsen i sjuan då jag skadade mig i en fotbollsmatch och fick armen gipsad en vecka före karnevalen. Då fick jag nöja mig med att sitta på läktaren och se på då mitt lag sprang hem brons på 4*100m. Det var faktiskt lite bittert! Men, stafettkarneval är roligt. Det är väl allt runtomkring det som gör det så bra: bussresa, hotell/skolgolv, Borgbacken, spänningen och stämningen...

image28


Nog med nostalgi nu.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ciz

Åj va härliga tider e va förr :)

2007-05-24 @ 22:11:18
Postat av: Nina

jaa.. stafettkarnevalin ja..!! Jösses,kva rolit he va.. som du säir: Man minns känslon än åv medaljen ;)

2007-05-25 @ 19:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback