2008

Dags för en resumé av året!

Januari
Nyåret firade vi i Rangsby med glada vänner och en rolig fest. Dagen efter insåg jag att festen nästan hade varit för rolig, med tanke på måendet, men det var det värt! Vi återvände hem till Åbo efter julfirandet i Närpes och jag minns att jag hade världens städmani. Jag städade skåp, lådor och varje skrymsle i lägenheten. Sambon fick jobb och jag började studera igen efter att ha jobbat heltid hela hösten.

Februari
Jag började på allvar fundera på gradun. Min kissekatt Mimmi, 20 år, for till katthimlen. Och så blev det klart att vi skulle flytta till Vasa, då sambon fick nytt jobb här.

Mars
Födelsedag, som jag inte firade särskilt mycket. Hade fullt upp med studier i mars, så det hände inte så mycket annat. Hade en massa kurser hela våren, så hela våren var stressig. Var på Åbo Svenska Teater med mina fd. arbetskamrater och hade en rolig sista kväll med dem. Sen fick jag sommarjobb och började kika på lägenheter i Vasa. Påsken firades i Stockholm.

April
Vi började förbereda flytten till Vasa och umgicks mycket med alla våra Åbovänner. Hade en stor utflyttningsfest och var ute på galej var och varannan helg. Jag åkte till Danmark och hälsade på Frida och hade sköna och lata dagar i det härliga landet. Då jag kom hem var det wappen, som vi firade med middag på Teini och eftersläpp på Kåren. Det var en jätterolig fest med många glada skratt och mycket dans!

Maj
Sambon flyttade till Vasa och började jobba på heltid. Jag lade i slutspurten på mina resterande kurser och kämpade rätt hårt för att hinna med allt, och lyckades med rätt goda resultat. Vi fick vår fina lägenhet, som vi verkligen ville ha och jag började småningom packa inför flytten. Den 6 maj föddes också vår söte lille gudson Axel. I slutet på månaden packade vi ihop alla våra tillhörigheter och vinkade adjö till Åbo. Tårarna var nog inte långt borta då...

Juni
Vi flyttade in i nya lägenheten och vande oss med nya hemstaden. Ganska snabbt började vi trivas och var nog nöjda med beslutet över att flytta. Jag började jobba och dagarna flöt på. Den 19 juni föddes gullungen Jonah och på midsommaren döptes Axel. Vi firade midsommaren hos våra vänner i Rangsby.

Juli
I juli var det dags för den traditionella tjejträffen. Denna gång var grillen varm i Pörtom och vi hade mycket roligt i solen på Sannas bakgård. Vi var också på Anna och Tommys bröllop i Grankulla Sibbo och hade en skön minisemester i Helsingfors.

Augusti
Jag slutade (äntligen) jobba. Trivdes inte särskilt bra, men finskan flöt i alla fall lite bättre efter att ha betjänat kunder i huvudsak på finska i två månader. Jag var på Diggiloo-show i regn och kyla med mina kusiner och spenderade en mycket rolig helg i Åbo. Vi hälsade på våra saknade vänner och shoppade inredning på IKEA. I slutet på månaden hälsade jag på i Stockholm och Enköping.

September
Månaden då jag började jobba med min gradu på riktigt. Gick väl sisådär till en början! Den 5.9 var en fin dag då min sambo blev min fästman! I slutet av månaden hade kompisgänget från gymnasiet en mycket lyckad träff på Villa Bergklack, där vi kunde konstatera att alla var precis lika galna som under gymnasietiden!

Oktober
Gradu, gradu, gradu... Hände det inget roligt i oktober?

November
Hösten verkar inte ha varit så innehållsrik, då jag inte kommer på någonting extra som hänt då. Jag har mest jobbat med min gradu i värsta enstöringsstil, lunchat och skrattat med S, umgåtts med syrran och Jonah, spelat volleyboll och legat hemma i soffan. Men i november hade vi en kul helg med C och P då vi var på Takidakonsert. Var även en sväng till Åbo och så började jag träna på gym.

December
Jobbade hårt med gradun i början på månaden, sen var jag mycket i Övermark och städade med mamma, firade jul där och umgicks med familj och vänner. Där mellan varven fick jag också jobb och kommer från och med den 7.1 att gå tillbaka till skolvärlden, och omringas av åttaåringar. Vem hade kunnat tro det? Roligt ska det i alla fall bli! :)


Det här tog en faslig tid och min bokhylla är fortfarande dammig, så nu ska jag ta itu med dammtorkning tills vi ska ha "mellanfest" hos oss ikväll! Jag ser framemot en rolig kväll och hoppas att också ni gör det!

Gott Nytt 2009!
Hoppas ni följer med mig också detta år! :)


Kommentarer
Postat av: kungen

Grankulla?

2008-12-31 @ 14:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback