Årets nästsista dag

Julen kom och julen gick. Man väntar och väntar och plötsligt är den över...

Hann dock proppa i mig en massa mat och choklad, leka med dockor, spela Playstation, umgås med familjen och slappa i soffan. Härliga, lata dagar. Juldagskvällen spenderades på Logen, och var väl ungefär som en juldagskväll brukar. Mycket folk och sådär lagom roligt. Kanske vi hoppar över det nästa år? Julannandagen var det traditionsenlig middag hos momma med tjocka släkten samlad och på kvällen tog jag med systeryster den äldre till stan. Vi hade mellandagsrean i sikte och gav oss ut i striden tillsammans med den tredje systern på lördagsmorgonen. Ett och annat fyndade vi, men lunchen på Thai house var kanske dagens bästa :)

Nu är vi hemma i stan igen och vardagen har börjat. Eller åtminstone för sambon som började jobba igår. Själv planerar jag starkt att skriva några rader gradu idag. Jag har nämligen bara en vecka kvar som vanlig studerande, eftersom jag börjar jobba nästa onsdag. Bara halvtid, visserligen, så jag hinner nog ändå få fason på gradun. Men jag väntar verkligen på att få börja jobba och få lite rutiner igen!

Imorgon är det årets sista dag, och det ska ju förstås firas. Denna gång blir det i stan, och är egentligen en ganska oplanerad sak, så det ska bli intressant att se hur kvällen utvecklar sig...


Vår pepparkaksgubbe...


Tomten tittade förbi...


...och att öppna paket kräver en viss koncentration!

Kommentarer
Postat av: LP

nämen!? var skall du börja jobba?

2008-12-30 @ 11:21:30
Postat av: Lena

Vilken söt pepparkaksgubbe :) Vad kul att höra att du hittat jobb. Var ska du börja? Gott nytt år!

Postat av: Ciz

Tack! Hoppas ni får skojigt å på edart fest! Va söta bilder du har, speciellt pepparkaksgubben siir gó ut :)

2008-12-31 @ 09:23:27
URL: http://tiilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback