Mysiga fredagen

Mysfredag är ett rätt töntigt ord, men just nu har jag den känslan. Av att det är en mysig fredag, alltså. Okej, dammsugningen som ligger framför mig känns inte hundra procent mysig men det är ju skönt då det är gjort i alla fall. Som belöning har vi bastutid bokad 20.30 och efter det blir det väl fredagschill framför tv:n. Jag är ju ingen, eller har åtminstone inte varit, nån Let's dance-idol men nu har jag visst sett tre avsnitt på raken. Få se om det blir ett fjärde ikväll eller om vi till och med skulle se en film. Jag skulle verkligen vilja se den nya Wallander-filmen, men den lär jag få vänta ett tag på eftersom den går på biograferna i Svea rike just nu. Är förresten bara fyra veckor kvar tills vi tar lite semester och sportlov och åker dit. Och om tre veckor blir det en Åboresa. Mycket kul på kommande alltså! Imorgon blir det också en liten tripp, fast inte längre än till Närpesien. Fast det är ju inte sämre för det :)

Dagarna i skolan går snabbt och jag trivs utmärkt bra. Idag har vi byggt rymdraketer och igår gjorde vi en snöhäst, så att, fullt upp! :)

Men nu är det fredag och det innebär sovmorgon imorgon, hurra hurra. Nu ska jag dammsuga så att jag får ägna mig helhjärtat åt tv:n och chokladen sen!

Trevlig helg, sup och svälj... ;)

Kommentarer
Postat av: Lilja's Corner

Jag å vill bygg snöhäst på jobbe! :D



Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback