Oink oink

Jag är helt förslappad och begriper inte hur i vida friden jag ska lyckas återgå till ett normalt liv efter flera veckors latande, ätande, soffsittande, filmtittande, surfande, lekande och så vidare. Har för mig att det brukar vara likadant efter varje jul, men just i år tycker jag att det känns extra hårt. Jag menar, igår var det söndag. Idag är en vanlig dag, men eftersom det råkar vara fredag och alltså helg igen imorgon så känns det liksom obefogat att börja jobba med gradun idag då det ändå är ledigt igen imorgon. Eeh. Och sen då måndagen äntligen kommer, ja, då följs den av en söndag igen och alla vet ju att det är förbjudet att jobba på vilodagen. Så att, mitt soffnötande kommer sannolikt att fortsätta ännu några dagar. Och det beror bara på almanackan, inte på lathet eller något annat struntprat.

Vi har annars fem chokladkonfekter i vår ägo. Eller, fyra och en halv för att vara exakt. En halv Toffifee satte jag nämligen i mig häromkvällen. Fyra och en halv återstår alltså, och jag känner mig redan som en övergödd gris. Ja, så övergödd att nyårsmiddagen höll på att sluta med en sprucken klänning. Jag visste att klänningen var något liten (det var den faktiskt redan innan alla julmiddagar och all choklad) och den blev konstigt nog inte mer rymlig efter en bastant måltid bestående av huvudrätt , efterrätt och god dryck. Jag fick knappt luft! Maten lade sig dock efter promenaden från restaurangen hem till oss och jag kunde fortsätta att andas. Jag fick faktiskt plats med lite drinkar och champagne också, så det hela förlöpte utan problem. Mycket roligt hade jag dessutom. Tack alla för ett hyvens nyår! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback